آراء قضایی و مطالب حقوقی

خوش آمدید! برنامه مانند قانون است ؛اگر برنامه نداشته باشیم هرج و مرج پیش می آید

آراء قضایی و مطالب حقوقی

خوش آمدید! برنامه مانند قانون است ؛اگر برنامه نداشته باشیم هرج و مرج پیش می آید

اهم فعالیت هایی که شما میتوانید در وبلاگ ما مشاهده کنید:
#نمونه_آراء_قضایی
#تفسیر_قانون_مجازات_اسلامی
#مطالب_حقوقی
#جزوات_کلیه_دروس
#قوانین_خاص

(در قسمت سرچ یا طبقه بندی موضوعی به راحتی مطالب موردنظر خود بیابید!)

دعوای اعسار نسبت به استرداد اموال ناشی از جرم

يكشنبه, ۲۲ فروردين ۱۴۰۰، ۰۸:۳۴ ب.ظ

پیام: اگر مدعی اعسار به لحاظ ارتکاب جرائم مالی و تصاحب اموال غیر در بازداشت باشد، پذیرش اعسار، مستلزم مشخص شدن سرنوشت اموال حاصل از جرم است.

 

رأی دادگاه بدوی

در خصوص دعوی م.د. با وکالت آقای الف.م. به طرفیت 1- ح.پ. ، 2- الف.گ.، 3- ر.م. به خواسته تقسیط محکومٌ به، دادگاه باملاحظه دادخواست تقدیمی وکیل خواهان و اظهارات وی در دادگاه و با توجه به اظهارات گواهان تعرفه شده خواهان و توانایی کار کردن خواهان و با توجه به اینکه خواندگان در قبال دعوی مطروحه ایراد و دفاع مؤثری ابراز ننموده اند لذا دادگاه دعوی مطروحه خواهان را وارد تشخیص و مستنداً به مواد 1 و 23 قانون اعسار و ماده 3 قانون اجرای محکومیت های مالی و ماده 19 آیین نامه قانونی فوق الذکر حکم به تقسیط محکومٌ به موضوع دادنامه 851695 از قرار بیست میلیون ریال پیش قسط و مابقی در اقساط دو میلیون ریال در حق هر یک از خواندگان در آخر هر برج تا استهلاک کامل محکومٌ به صادر و اعلام می دارد. ضمناً صدور حکم تقسیط مانع از استیفاء حقوق محکومٌ لهم از اموال که بعداً از محکومٌ علیه یافت خواهد شد نمی باشد. رأی صادره حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران می باشد. 

رئیس شعبه 102 دادگاه عمومی جزایی شهرستان قرچک ـ محمد نژاد

 

رأی دادگاه تجدیدنظر استان

در خصوص تجدیدنظرخواهی ر.م. به طرفیت م.د. نسبت به دادنامه شماره 1244 مورخ 29/8/92 صادره از شعبه 102 دادگاه جزایی شهرستان قرچک که به موجب آن حکم بر پذیرش دعوی تجدیدنظر خوانده مبنی بر اعسار از پرداخت محکومٌ به (موضوع دادنامه شماره 377 مورخ 12/3/86 که دادگاه بدوی اشتباهاً شماره فوق را 695 درج نموده و بدین ترتیب اصلاح می گردد) و تقسیط آن به شرح مبلغ بیست میلیون ریال به عنوان پیش قسط و بقیه ماهانه دو میلیون ریال صادر و اعلام گردیده است دادگاه با توجه به مجموع اوراق پرونده و تحقیقات معموله و اینکه محکومٌ به، موضوع ردّ اموال مسروقه می باشد و از مفاد شهادت شهود، قطع و یقین به اثبات خواسته خواهان بدوی حاصل نمی شود بنابراین مستنداً به ماده 358 قانون آیین دادرسی مدنی ضمن نقض دادنامه موصوف حکم بر بطلان دعوی خواهان اعسار صادر و اعلام می نماید. این رأی قطعی است. 
رئیس شعبه 6 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه 

فارسیجانی ـ رضایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی