آراء قضایی و مطالب حقوقی

خوش آمدید! برنامه مانند قانون است ؛اگر برنامه نداشته باشیم هرج و مرج پیش می آید

آراء قضایی و مطالب حقوقی

خوش آمدید! برنامه مانند قانون است ؛اگر برنامه نداشته باشیم هرج و مرج پیش می آید

اهم فعالیت هایی که شما میتوانید در وبلاگ ما مشاهده کنید:
#نمونه_آراء_قضایی
#تفسیر_قانون_مجازات_اسلامی
#مطالب_حقوقی
#جزوات_کلیه_دروس
#قوانین_خاص

(در قسمت سرچ یا طبقه بندی موضوعی به راحتی مطالب موردنظر خود بیابید!)

معامله نسبت به مال مرهون

سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۵۲ ق.ظ

پیام: چنانچه مورد معامله در رهن بانک باشد و تسهیلات اخذ شده از بانک تسویه نشده و در قرارداد رسمی رهنی آمده باشد که از هرگونه معامله ناقله خودداری کند،هر گونه معامله بعدی نسبت به آن باطل و بلااثر است.

 

 

 

رأی دادگاه بدوی

در خصوص دعوی تقدیمی خانم ب.الف. با وکالت آقای ب.ص. مقدم به‬ طرفیت آقایان الف.د. و س. و ح.الف. با وکالت آقای ر.ص. به‬ طرفیت آقای م.ع. به خواسته اعتراض ثالث اجرایی نسبت به توقیف ملک پلاک ثبتی 2993/167 بخش امیرآبادکرج در پرونده کلاسه 910571 و 3/4/92/ج شعبه 4 دادگاه و رفع توقیف از آن دادگاه با توجه به محتویات پرونده به اسباب ذیل دعوی خواهان را وارد نمی‬داند اولاً خواهان یکی از ادله اثبات ادعای خود را وکالت‬نامه شماره 5156 مورخ 19/6/90 عنوان داشته است که در آن خوانده 3 به خواهان وکالت در فروش و یا فک رهن و غیره را وکالت داده است که ملاحظه می‌گردد تا تاریخ 27/8/91 اقدامی از ناحیه خواهان در خصوص انتقال آن صورت نگرفته است و ادعا نموده در تاریخ 27/8/91 آن را از خوانده خریداری نموده با عنایت به اینکه تاریخ تقدیم دادخواست خواندگان اول و دوم به‬ طرفیت خوانده 3 در خصوص مطالبه چک به تاریخ 29/7/91 بوده که اخطاریه در تاریخ 16/8/1391 به خوانده سوم ابلاغ و جلسه رسیدگی آن مورخ 27/8/1391 بوده است یعنی زمان انتقال رقبه از ناحیه خوانده 3 به خواهان در تاریخ 27/8/1391 همزمان با روز رسیدگی به ادعای خواهان‬های پرونده‌های اجرایی بوده است که به‬نظر دادگاه معامله مذکور صرفاً به فرار از دین از ناحیه خوانده 3 بوده است که محکوم به بطلان است ثانیاً ملاحظه می‬گردد خوانده 3 به موجب سند شماره 24593-1/6/90 دفتر اسناد رسمی شماره 58 کرج رقبه مذکور را در قبال دریافت تسهیلات در رهن بانک سپه شعبه ... قرارداده است و حسب ماده 13 سند مذکور خوانده 3 ملتزم گردید که از هر گونه معامله ناقله و ... خودداری نماید لذا با عنایت به در رهن بودن سند مذکور و نیز با عنایت بر عدم تسویه حساب تسهیلات اخذ شده و از بانک مذکور حسب استعلام معموله از بانک مربوطه هرگونه معامله بعدی نسبت بدان باطل و بلااثر است علی‬هذا بنا بر مراتب مرقوم دادگاه دعوی خواهان را وارد ندانسته و حکم بر بطلان دعوی ورود اعتراض ثالث اجرایی خواهان را صادر و اعلام می‌دارد رأی صادره حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در محاکم تجدیدنظر استان تهران است.

رئیس شعبه 4 دادگاه عمومی حقوقی تهران - اسماعیلی

 

 

رأی دادگاه تجدیدنظر استان

تجدیدنظرخواهی خانم ب.الف. با وکالت آقای ب.ص. نسبت به دادنامه شماره 1144...92 مورخه 28/10/92 صادره از شعبه 4 دادگاه عمومی حقوقی تهران که طی آن حکم به بطلان دعوی خواهان به خواسته اعتراض ثالث اجرائی نسبت به توقیف آپارتمان پلاک ثبتی 167/2993 بخش مهرآباد کرج و رفع توقیف از آن صادر شده است وارد و موجه نیست و اصدار رأی موافق قانون است و از ناحیه تجدیدنظرخواه ایراد و اعتراض موجه و مدللی که موجبات نقض و بی‬اعتباری دادنامه تجدیدنظرخواسته را فراهم نماید ارائه نگردیده است و تجدیدنظرخواهی متضمن جهت موجه در نقض رأی صادره نمی‌باشد علی‬هذا این دادگاه به استناد ماده 358 قانون آئین دادرسی مدنی و با رد تجدیدنظرخواهی دادنامه معترضٌ‬عنه را تأیید و استوار می‌دارد رأی صادره قطعی است.
رئیس شعبه 35 دادگاه تجدیدنظر استان تهران - مستشار دادگاه 

 پورفلاح - فهیمی گیلانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی