آراء قضایی و مطالب حقوقی

خوش آمدید! برنامه مانند قانون است ؛اگر برنامه نداشته باشیم هرج و مرج پیش می آید

آراء قضایی و مطالب حقوقی

خوش آمدید! برنامه مانند قانون است ؛اگر برنامه نداشته باشیم هرج و مرج پیش می آید

اهم فعالیت هایی که شما میتوانید در وبلاگ ما مشاهده کنید:
#نمونه_آراء_قضایی
#تفسیر_قانون_مجازات_اسلامی
#مطالب_حقوقی
#جزوات_کلیه_دروس
#قوانین_خاص

(در قسمت سرچ یا طبقه بندی موضوعی به راحتی مطالب موردنظر خود بیابید!)

پیام: اتخاذ تصمیم درباره دیوارکشی در حریم، خارج از مصادیق صلاحیت کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری می‎باشد.

 

رأی شعبه دیوان عدالت اداری

در خصوص شکایت آقای م.م. با وکالت آقای ک.ب. علیه ش. [شهرداری] به خواسته ابطال رأی شماره   89/7/5-2980 و  89/8/5-3568،  کمیسیون ماده صد شهرداری به شرح مفاد دادخواست و مستندات و مدارک تقدیمی توجهاً به اینکه ایراد و اعتراض مؤثر و موجهی که موجب نقض رأی معترض‎عنه گردد ابراز و اقامه نگردیده است و رأی اصداری هیچگونه مباینت و مغایرتی با موازین قانونی ندارد و تمسک شاکی به موارد اعلامی فاقد ادله اثباتی است. لذا با توجه به مراتب فوق و با عنایت به اینکه تخلفی از قوانین که موجب تضییع حقوقی شاکی باشد مشهود نیست، علیهذا دعوی مطروحه غیر وارد تشخیص و حکم به رد شکایت صادر و اعلام می‎گردد. رأی صادره قطعی است.
دادرس شعبه 26 دیوان عدالت اداری ـ مستشار شعبه 
معروفی ـ قاسم زاده

 

رأی شعبه تشخیص دیوان عدالت اداری

با عنایت به اینکه دیوارکشی در حریم از شمول ماده 100 قانون شهرداری و تبصره‎های آن خارج است، لذا اتخاذ تصمیم کمیسیون تجدیدنظر ماده 100 شهرداری و رأی شماره 3568 مورخ 89/8/5 در این خصوص فاقد وجاهت قانونی است و دادنامه شماره 1411 مورخ 89/10/89 شعبه 26 بدوی دیوان در پرونده ... که در تأیید رأی فوق‎الاشعاره کمیسیون ماده صد صادر گردیده واجد اشتباه بیّن قانونی است. لذا تقاضای اعمال ماده 18 قانون دیوان عدالت اداری از ناحیه ریاست محترم دیوان عدالت اداری نسبت به دادنامه مذکور موجه تشخیص و با اختیار حاصله از ماده قانون مرقوم نقض می گردد و در ماهیت امر با توجه به اینکه تعیین جریمه برای ایشان قانونی می باشد، لذا بند اول رأی شماره 3568 مورخ 89/8/5 کمیسیون تجدیدنظر عینا تأیید می گردد و بند دوم بنا به استدلال و استناد مرقوم و مستندا به مواد 7 و13 قانون دیوان عدالت مصوب 1385 نقض و جهت رسیدگی مجدد با رعایت مدلول دادنامه کمیسیون مربوطه ارجاع می‎گردد. رأی صادره قطعی است.

 دادرس شعبه اول تشخیص دیوان عدالت ـ مستشاران شعبه 
 اشراقی ـ شریعت فر ـ جباری ـ عرفان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی